کد مطلب:282765 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:465

خود سازی فردی
چنین تحولی قبل از هر چیز نیازمند به عناصر آماده و با ارزش انسانی است كه بتوانندبار سنگین چنان اصلاحات وسیعی را در جهان بدوش بكشند و این در درجه اول محتاج به بالا بردن سطح اندیشه و آگاهی و آمادگی روحی و فكری برای همكاری در پیاده كردن آن برنامه عظیم است. تنگ نظریها، كوته بینیها، كج فكریها، حسادتها، اختلافات كودكانه و نابخردانه و بطور كلی هر گون نفاق و پراكندگی با موقعیت منتظران سازگار نیست.

نكته مهم این است كه منتظر واقعی برای چنان برنامه مهمی هرگز نمی تواند نقش تماشاجی را داشته باشد باید از هم اكنون حتما در صف انقلابیون قرار گیرد.

من اگر فاسد و نادرستم چگونه می توانم در انتظار نظامی كه افراد فاسد و نادرست در آن هیچگونه نقشی ندارند بلكه مطرود و منفور خواهند بود روز شماری كنم.

آیا این انتظار برای تصفیه روح و فكر و شستشوی جسم و جان از لوث آلودگیها كافی نیست؟

ارتشی كه در انتظار جهاد آزادگی بخش به سر می برد حتمابه حالت آماده باش كامل در می آید سلاحی را كه برای چنین میدان نبردی شایسته است بدست می آورد، سنگرهای لازم را می سازد آمادگی رزمی افراد خود را بالا می برد.

روحیه افراد خود را تقویت می كند و شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه ای را در دل فرد فرد سربازانش زنده نگه می دارد ارتشی كه دارای چنین آمادگی نیست هرگز در انتظار به سر نمی برد و اگر بگوید دروغ می گوید.

انتظار یك مصلح جهانی به معنای آماده باش كامل فكری و اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است فكر كنید چنین آماده باشی چقدر سازنده است.

برای تحقق بخشیدن به چنین انقلابی مردانی بسیار بزرگ و مصمم و بسیار نیرومند و شكست ناپذیر، فوق العاده پاك و بلندنظر كاملا آماده و دارای بینش عمیق لازم است.

و خود سازی برای چنین هدفی مستلزم به كاربستن عمیق ترین برنامه های اخلافی و فكری و اجتماعی است، این است معنای انتظار واقعی آیا هیچكس می تواند بگوید چنین انتظاری سازنده نیست؟